| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa przegrała z Rakowem Częstochowa w półfinale Pucharu Polski. Stołeczny klub stracił szansę walki o miliony i prostą przepustkę do Europy. Latem Wojskowych znów czeka rewolucja?
Nie będzie żadnego sukcesu w tym roku. Nie będzie dodatkowych milionów. Minimalne są zaś szanse na grę w europejskich pucharach w kolejnym sezonie. I całą tę wiedzę Legia Warszawa zyskała po jednym, przegranym meczu z Rakowem Częstochowa w półfinale Pucharu Polski.
Nieudane miesiące na krajowym podwórku nie będą skutkowały jedynie stratą mistrzostwa czy szansy walki o puchar. Cała sytuacja ma także realne przełożenie na kwestie finansowe. Warszawianie po porażce w Częstochowie otrzymają 380 tysięcy złotych za odpadnięcie w półfinale rozgrywek. To oznacza, że Legii przepada nadzieja na zarobek jedenastu milionów złotych. Taką kwotę można było otrzymać za podniesienie trofeum na Stadionie Narodowym. To efekt nagrody ze strony PZPN, a także wsparcie z rządowego programu "wsparcie mistrzów”.
Odpadnięcie z Pucharu Polski to dla Legii strata szansy na walkę o europejskie puchary. Wygrana dawała możliwość startu w eliminacjach Ligi Konferencji. Teraz to miejsce przypadnie czwartej drużynie w PKO Ekstraklasie. Szanse Wojskowych na tę lokatę są małe. Warszawianie grają solidnie w lidze, lecz by znaleźć się tuż za podium, muszą nadrobić osiem punktów do Lechii Gdańsk. Nie jest to misja niemożliwa, lecz z pewnością bardzo trudna. A do końca sezonu pozostało tylko siedem kolejek.
Brak występu w europejskich pucharach, to także strata szansy na zarobek pieniędzy z UEFA. Gdyby Legia przedostała się latem do fazy grupowej Ligi Konferencji, to stołeczny klub otrzymałby prawie czternaście milionów złotych.
W najlepszym wypadku (zdobycie pucharu + gra w fazie grupowej), Legia mogła zarobić prawie 25 milionów złotych. Ale to już pewne, że warszawianie pozostaną bez tej kwoty. A wciąż mowa o klubie, który jest mocno zadłużony i dokładnie ogląda każdą wydaną złotówkę. Jednocześnie latem stołeczny dział sportu musi zadbać o kolejną przebudowę zespołu. Trzeba też będzie uzupełnić luki po graczach, którzy odejdą lub będą chcieli zmienić klub.
Stołeczny klub podjął już decyzję i wszystko wskazuje na to, że latem nowym trenerem drużyny zostanie Kosta Runjaić, który żegna się z Pogonią Szczecin. Szkoleniowiec ma tworzyć długofalowy projekt i otrzymać kontrakt, który z pewnością nie będzie dotyczył jednego sezonu. Niemiec ma dopełnić etap zmian wśród osób zarządzających.
Potem zostanie skompletowanie drużyny. Warszawianom potrzebne są nowe ogniwa. Z pewnością poszukiwany będzie nowy napastnik, może nawet dwóch. Dodatkowo celem będzie ofensywny pomocnik, a także prawy skrzydłowy/wahadłowy. Na tym pewnie się nie skończy. Z klubem ma się pożegnać Tomas Pekhart, a kontrakt wygasa także Mateuszowi Hołowni. Zakończą się także wypożyczenia Pawła Wszołka i Benjamina Verbicia.
Można przypuszczać, że mimo chęci, nie skończy się na trzech transferach. Paradoks będzie jednak taki, że Legii zapewne nic nie będzie goniło. Warszawianie nie będą musieli mieć nadmiernie szerokiej kadry, bo jedynym pucharem do pogodzenia z ligą będą krajowe rozgrywki, które można też nazwać turniejem tysiąca drużyn.
Nie będzie to miły czas dla stołecznych kibiców, choć gorzka pigułka może dać czas na mądrzejsze ruchy i sprytne budowanie kadry. Wciąż nad głowami będzie pojawiała się myśl dotycząca funduszy. Legia zdołała już odłożyć środki w budżecie płacowym. Tutaj warszawianie mają możliwości, które rozwiną się po pożegnaniu Wszołka czy Pekharta. Kłopotem niezmiennie będzie kasa na transfery. To w tym aspekcie jest największy problem.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.